Monday, November 02, 2009

“残酷” 的感情路

年终考试快到了,还有4个星期的时间。。我完全没有准备过!这星期就有2个考试,日子蛮难过的

近来,好多事情不断重复的发生甚至朋友也面临种种的问题!人生就要面对这些复杂的问题吗?!为什么就不可以像童话故事里的情节一样的完美?难道人生就要这样的考验?伊要面对她现在的感情问题,复杂到她无法好好的过日子,反而每天回家还提心吊胆的要面对那男的,逃避真的很累吧?最近又为我的事而烦恼了。。感觉上我给她添麻烦了,有点对不起!

她为感情而烦,同样的我也该面对我的吧!?自从我选择放手的那天起,我对自己下了承诺:要好好的过我单身生活


事情并非想象中的慢~ 就在那时认识了一位senior....就这样的开始了!因刚结束上一段 所以就想说低调比较好 可是事情总有一天被拆穿的
所谓:纸是包不住火
当那天我终于提起勇气告诉伊的时候,她找已发现只是想要我跟她坦白。。事前不想告诉任何人是因为害怕别人用异样的眼光看着 之后还打了通电话给玲跟她诉苦 过了一段时间才告诉伊 然而她却了解一切 还支持我。。当时有点感触啦!=)

时间一分一秒的过 发现到这段感情来得太急 认识的时间也太短 就因为这样我并不了解他,不明白他要的是什么 每次都会因为身边的事情而吵架 可是每件事情却不是我们之间的事反而牵引到朋友 有时我真的不明白我自己到底要的是什么 很没有方向感 把自己的感情路搞得一塌糊涂 就连朋友看了也觉得心疼 尤其是伊 她一直不断的在安慰,要把我搞清楚状况。。她为了我的事而奔波而且又要为自己的事情而烦 觉得自己真的很没用 没用在于不懂得处理自己的事情

哭也哭过了 泪水也快干了 这段感情让我流下了不少眼泪 也许是因为年龄的差距 我需要时间适应下来
不晓得,不明白到底两人的相处该怎么走 你 渴望的是什么?
那天在genting,当伊看到我不对劲时,及时从房间也没穿鞋的就拉了我出去聊 。。说的不多,以为可以控制自己的情绪 她的一句话:哭出来吧! 毫无头绪的,完全失控了,眼泪犹如下了场大雨的,不停的流下!我很记得那天我完全崩溃。。哭累了~ 眼睛肿得像被殴打似的~ 就连每个旅客看见都会瞄两下(当时我都没管那么多)

这段感情真的让我流下了深刻的印象。。
第一次让我落下了最多的眼泪~
第一次让我知道什么是吵架~
第一次让我了解什么才是爱情~
第一次让我觉得自己的心是多么的脆弱~
所有的第一次都刻在这里!

哭 因为觉得你爱得太重 你的爱让我觉得疲惫 我透不过气了
有时会问自己 :
为什么是我?
我哪一点被你看上啊?
我给了你什么感觉让你选择了我?
你到底要的是什么?
是否真的对我真心?
你的爱是真的爱还是别有目的?
因为寂寞 想找人陪伴?

突然脑袋里浮现出好多好多的问题
我很害怕~ 害怕哪天我当了笨蛋!我要的是时间!! 我要时间让我静下心灵!

昨天看到前男友的部落 气又气不上 伤心又伤心不来
整整一年多的时间 我当了笨蛋吗?
你说 你找到了5年前的感觉 就是那种“暗恋” 她的感觉吧?
你还是对她放不下 那这一年来 你真的对我真心过!?! 还是当时的你为了她而靠近我,追求我来靠近她?!我真的不明白。。我越来越不明白这世界是多么的恐怖!感情这东西真的不好“玩”!

当我读着读着时 你说你跟“某人”分手 然而能recover pretty fast...之后还说什么少了什么,终于知道自己少了什么了吧~ 你还是放不下她。。想跟她在一起!这些都是你自己所说的!你还是对她念念不忘~ 你还是想念着她

当我看完了整个部落 才发现我是否当了一整年的笨蛋!?! 跟我在一起时 你是否也有在想她?!我不想知道 更不想了解一切的状况!真的觉得自己很失败,不懂得处理好这些事情~ 为什么人的心是多么的恐怖?我真的真的不了解,不明了。。




朋友对你来说是利用品
用了就可随手丢了

朋友对我来说真的重要
或许你说得对 我把朋友看得太重
可是 多年来都是有朋友的陪伴我才能显出真正的自己
家人 当然永远的第一 毕竟他们再怎么说都是我的家人



爱情是盲目的
现实永远是残酷的!

8 comments:

Alvin Ng 宏礼 said...
This comment has been removed by the author.
Alvin Ng 宏礼 said...

Let me give u a very quick idea of wat i said...

We broke up,we did tat.
becoz of tat, i feel very uncomfortable, becoz i din have someone tat i can care about anymore.
U said u wana break up wif me, i knew tat far long ago, yew told me a lot of things, not to say he betray u and told me everything or wat so eva. is becoz i wan him to tell me things tat u wun tell me. As tat time when i knw tat, i already have made up my mind.

tat day,somehow i found back tat feeling, but before tat, i keep on trying to 4gt about her.
yes, i did 4gt about her.

but com'on, i just get back my feelings recently and is after the break up, but tat is just a few days feeling, it doesnt means forever, as we know, she alrdy have a bf, im not going to take any stupid actions.

but seriously, i need someone tat i can care about and be cared about.

Jessie Ms T said...
This comment has been removed by the author.
Jessie Ms T said...

You can care as friend...cant a friend care for friend?!?
Now only I know what was going on at the back...you eventually look for yew to tell you everything~
before we break, i told yew about what happen and he non stop sms-ed me...after one another to tell me think twice~
you dont even need to tell me whats your feeling to her...somehow is yours, i cant say anything~ neither for few days or forever...
I really wanna treat you as my friend like how I treat KY and others~

Alvin Ng 宏礼 said...

Yes, i did ask for yew's help, but besides tat, i have no other way to know it.
If wat i did thr break some kinda rules back thr, okay, im sry i have to.

Jessie Ms T said...

I dont need any sorry...
The moment you say sorry seemed like I did something wrong!
Anyway, I dont have to care that coz everything is a past~

Alvin Ng 宏礼 said...

Past is a past, no point talking about it anymore...

somebody said...

anyway..i am always there for you...
dont worry , be happy..

just like what u wrote to me at the "post it" which stick in my room's wall...ok?

** HAPPY - GO - LUCKY **


- YI -

Daisypath Anniversary tickers